Modehuis Louis Vuitton gooit zich op de markt van smartwatches

lekkere adresjes

BareFood Giulia: hippe ontmoetingsplaats voor genieters

Lange tafels, kunst en dierenschedels aan de muur en uitzicht over het groene Hasseltse Leopoldplein. BareFood Giulia is een...

MAVEN: high-end vleesrestaurent in Antwerps pakhuis op ‘t Zuid

Het getuigt van een flinke portief lef om in een tijdperk waarin vegetariërs als hip en trendy beschouwd worden,...

‘Viva Sara is koffie en thee met een verhaal’

Je kan een bakje troost drinken en je kan een bakje troost drinken in stijl. Bij Viva Sara in...
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Louis Vuitton is al sinds jaar en dag een van de meest exclusieve modemerken. Honderden euro’s voor een handtas of duizenden voor een reiskoffer, en toch gaan ze dagelijks als zoete broodjes over de toonbank. Vooral Chinezen en de rijksten der aarde investeren massaal in een stukje uit de collectie van de Franse modegoeroe. Dinsdag werd er aangenkondigd dat Vuitton ook een smartwatch op de markt gaat brengen. Vinden de geeks binnenkort ook de weg naar het Franse modehuis? Of blijft het toch iets wat alleen voor een beperkt publiek weggelegd is?

Het is niet voor het eerste dat een modemerk zich op de markt van smartwatches gooit. Eerder kwam Hermès en Michael Kors ook al met een horloge dat slimmer is dan de traditionele uurwerken. De chief excecutive van Louis Vuitton, Michael Burke, vindt het hoog tijd voor een smartwatch met een mooi design. Want inderdaad, de nieuwe Tambour mag er écht wel wezen. ‘Er zijn echt lelijke modellen op de markt’, begint hij. ‘Voor ons moet het er écht moet uitzien. Het internet is groot en wordt alleen maar groter. Je kan toekijken van de zijlijn of proberen de bestaande invloeden te veranderen. Wij gaan voor het laatste.’

Het horloge wordt gemaakt in samenwerking met google en Qualcomm Technology. De Tambour Horizon doet wat de meeste slimme horloges al kunnen: het geeft je updates over nieuwe email’s, telt je stappen en heeft een pak applicaties die je kan synchen met je mobieltje. Toch heeft het geen hartslagmeter en is het niet bedoeld om je smartphone mee te vervangen. En ook het achtergrondlicht gaat volgens de eerste verhalen niet helemaal uit. ‘s Nachts wordt het gedempt, maar echt volledig zwart wordt het niet. Wat wel uniek is, is het aanbod aan polsbanden. Er zal een keuze zijn tussen dertig verschillende voor mannen en evenveel voor vrouwen. Ze zijn volgens het persbericht gemakkelijk te vervangen.

Aan de prijzige kant

Het grote ‘probleem’ is echer de prijs. De stalen Tambour kost 2.450 dollar, terwijl de zwarte variant te koop is voor … 2.900 dollar. Net zoals alles van Louis Vuitton betaal je een groot deel van het bedrag voor het logo. Qua features is de prijs op geen enkele manier te verantwoorden. Maar wie kan zeggen dat hij een smartwatch van Vuitton om zijn pols heeft? Wie helemaal los wilt gaan, kan als optie een oplaadkabel, exclusief opbergtasje, aanschaffen. Die prijs is onbekend. Daar sta je dan met je Apple Watch.

Meer info over de Tambour Horizon vind je hier.

Leave a Reply

duurzaam ondernemen

De Groene Stadshut zet duurzaamheid op eerste plaats

Bij De Groene Stadshut in Antwerpen kan je terecht voor ecologische workshops waarin je leert zeep, shampoobars en notitieboekjes maken. ‘We willen mensen tonen...

Lynk & Co: neem een auto-abonnement en red de aarde

Wat als je een abonnement kon nemen op een eigen auto, dat je van het ene op het andere moment kan opzeggen of terug...

HOST (House Of Sweets & Things) – het adres voor de bewuste fashionista

Je kan er terecht voor een verrassende collectie kleding, accessoires, decoratie, lifestyle items én zelfs een kopje koffie met iets zoets. HOST, of languit...

LIVE-TO-EXPRESS: oorbellen uit de jaren zestig (en later)

Fast fashion staat niet in het woordenboek van het jonge Antwerpse team van LIVE-TO-EXPRESS. LTE biedt vintage oorbellen aan die ze gerecupereerd hebben uit...

Zwitsers bedrijf Weleda maakt al honderd jaar 100% natuurlijke producten

Dit jaar viert het Zwitserse bedrijf Weleda haar honderdste verjaardag. Sinds 1921 maakt het 100% natuurlijke en gecertificeerde verzorgingsproducten en geneesmiddelen. De kans is...

Onze favoriete duurzame adresjes: van papierwaren tot mode

Duurzaam, ecologisch en eerlijk winkelen doe je bij onderstaande adresjes. Hier geldt maar één regel: het moet goed zijn voor mens én natuur. Van...

Redopapers: Tille en Linde ondernemen uit liefde voor papier en design

In 2018 werden Tille Lingier en Linde Luyten van Redopapers door Unizo uitgeroepen tot Starters van het Jaar. Met liefde voor papier, design en...

Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa's grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw...

Tiny House van 32m² is meest duurzame verblijf in Antwerpen

Het meest duurzame verblijf van Antwerpen is een 16de-eeuwse arbeiderswoning van 32m². Zelfs de locatie is uniek: het huis staat de Paardekensgang, een pittoreske...

soortgelijke content