Modehuis Louis Vuitton gooit zich op de markt van smartwatches

Louis Vuitton is al sinds jaar en dag een van de meest exclusieve modemerken. Honderden euro’s voor een handtas of duizenden voor een reiskoffer, en toch gaan ze dagelijks als zoete broodjes over de toonbank. Vooral Chinezen en de rijksten der aarde investeren massaal in een stukje uit de collectie van de Franse modegoeroe. Dinsdag werd er aangenkondigd dat Vuitton ook een smartwatch op de markt gaat brengen. Vinden de geeks binnenkort ook de weg naar het Franse modehuis? Of blijft het toch iets wat alleen voor een beperkt publiek weggelegd is?

Het is niet voor het eerste dat een modemerk zich op de markt van smartwatches gooit. Eerder kwam Hermès en Michael Kors ook al met een horloge dat slimmer is dan de traditionele uurwerken. De chief excecutive van Louis Vuitton, Michael Burke, vindt het hoog tijd voor een smartwatch met een mooi design. Want inderdaad, de nieuwe Tambour mag er écht wel wezen. ‘Er zijn echt lelijke modellen op de markt’, begint hij. ‘Voor ons moet het er écht moet uitzien. Het internet is groot en wordt alleen maar groter. Je kan toekijken van de zijlijn of proberen de bestaande invloeden te veranderen. Wij gaan voor het laatste.’

Het horloge wordt gemaakt in samenwerking met google en Qualcomm Technology. De Tambour Horizon doet wat de meeste slimme horloges al kunnen: het geeft je updates over nieuwe email’s, telt je stappen en heeft een pak applicaties die je kan synchen met je mobieltje. Toch heeft het geen hartslagmeter en is het niet bedoeld om je smartphone mee te vervangen. En ook het achtergrondlicht gaat volgens de eerste verhalen niet helemaal uit. ‘s Nachts wordt het gedempt, maar echt volledig zwart wordt het niet. Wat wel uniek is, is het aanbod aan polsbanden. Er zal een keuze zijn tussen dertig verschillende voor mannen en evenveel voor vrouwen. Ze zijn volgens het persbericht gemakkelijk te vervangen.

Aan de prijzige kant

Het grote ‘probleem’ is echer de prijs. De stalen Tambour kost 2.450 dollar, terwijl de zwarte variant te koop is voor … 2.900 dollar. Net zoals alles van Louis Vuitton betaal je een groot deel van het bedrag voor het logo. Qua features is de prijs op geen enkele manier te verantwoorden. Maar wie kan zeggen dat hij een smartwatch van Vuitton om zijn pols heeft? Wie helemaal los wilt gaan, kan als optie een oplaadkabel, exclusief opbergtasje, aanschaffen. Die prijs is onbekend. Daar sta je dan met je Apple Watch.

Meer info over de Tambour Horizon vind je hier.

Recent articles

MAMoiselle: 21 wensen voor een fantastisch 2021

2020 is voorbij. Tijd voor een nieuw begin en een frisse start. En ik weet het wel, het zou naïef zijn om te denken...

Mealhero en De Vegetarische Slager bundelen de krachten

Weet je nog toen we vorig jaar lyrisch waren over Mealhero? Het bedrijf laat je in enkele minuten een heerlijk gezonde maaltijd op tafel...

Mortal Kombat 11 Ultimate (PS4) review – Nog meer vechtplezier

Door de arcadehallen op de kermis hebben we ontdekt hoe leuk het is om iemand virtueel op het gezicht te slaan. Mortal Kombat 11...

Slide Stars (PS4) review – Temple Run met influencers en bananen

De term influencers zal je ongetwijfeld afgelopen jaren je om de oren geslagen zijn. Bij ieder nieuw social media platform ontstaan er nieuwe soorten...

Dragon Quest XI S – Echoes of an Elusive Age review – Meer dan een echo

Liefhebbers hoeven we niet meer over de streep te trekken, die hebben mogelijks de eerder verschenen Switch-versie al gespeeld. Voor nieuwkomers is Dragon Quest...

De kunst van het niks doen

We zijn dan toch eindelijk van 2020 vanaf geraakt. Het is voorbij, het zit erop, 't is gedaan. Dag en bedankt. Bedankt voor de...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply