Nieuwe, duurzame winkelformule ARKET nu ook in Brussel

De nieuwe winkelketen ARKET heeft onlangs haar eerste vestiging in België geopend. In Brussel kun je terecht als je op je gemak moderne, duurzame en tijdloze kleding aan wil schaffen. De winkel biedt je tevens de mogelijkheid om een hapje te eten in het café. 

ARKET is een brand van de H&M-groep, een winkel die een ieder ongetwijfeld zal kennen. Daar waar je bij H&M vele rekken vol met kleding in allerlei kleuren en vormen kan vinden, zal je bij ARKET een wat rustigere winkel aantreffen. De keten wil zich onderscheiden in simpliciteit, maar biedt daarbij wel duurzame en tijdloze kleding van een kwalitatief hoog niveau aan, voor zowel mannen, vrouwen als kinderen.

De winkel, die haar hoofdkantoor in Stockholm heeft, heeft een groot team aan architecten, inkopers en designers om de consument toegankelijke producten te bieden die lang meegaan. Naast de kleding kun je er ook producten voor in huis vinden, zoals vazen, kandelaars, kussens, snijplanken, glazen en WC-borstels.

Het grote assortiment aan eigen producten wordt aangevuld door een groot aantal producten van andere bekende merken, die volgens de winkelketen in het gehele plaatje passen. Denk hierbij aan merken als Adidas, Iris Hantverk, Price & Kensington, Trickers en Turtle Bags.

Ieder product is voorzien van een ID bestaande uit negen tekens. Het is een simpel numeriek systeem, waarmee je de afdeling, de categorie, het product en het materiaal kan herleiden. Daarnaast kan er een “R” achterstaan, wat betekent dat het om gerecycled materiaal gaat. Recycling staat hoog in het vaandel bij ARKET. De ID’s zijn ook terug te vinden in de webshop. Jawel, voor de mensen die totaal niet van winkelen houden, heeft ARKET een online shop geopend waar je 24/7 kan bestellen.

Café

Echter hoeft het winkelen bij ARKET niet vervelend te zijn, want in het eerder genoemde café kun je terecht om te genieten van voedsel volgens het “New Nordic Food Manifesto”. Dit zijn Scandinavische gerechten die de puurheid, frisheid, simpliciteit en ethiek van de regio benadrukken. Het eten is gericht op de moderne kennis van gezondheid en het welzijn van de dieren.

Recent articles

‘In de stilte ligt het antwoord’ van Ryan Holiday (boekrecensie)

In onzekere tijden hebben we allemaal nood aan een houvast, aan voorbeelden en aan praktische tips hoe je moet omgaan met al dat negatieve...

Crash Bandicoot 4: It’s About Time (PS4) review – Het werd tijd!

Woebegedjab? Hoegoeda? Hoe heet dat dekselse masker dat Crash Bandicoot vroeger voor zijn gezicht droeg voor extra bescherming? In plaats van het op te...

Monster Truck Championship (PS4) review – Race-culthit in wording

Met extravagant spectaculaire shows heeft het Monster Trucks genre vooral in de USA, het land waar over-the-top entertainment een religie is, een grote fan-base....

België heeft eigen videogamemuseum

Het is geen algemene kennis, maar België heeft een gamer die eigenlijk al een tijdje in een museum hoort, namelijk ondergetekende. Nu komt daar...

Tennis World Tour 2 (PS4) review – Op de juiste koers

Na de release van het eerste deel in 2018, is op 22 september Tennis World Tour 2 verschenen. Het eerste deel werd niet goed...

Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa's grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw...
Dennis Van der beek
Dennis Van der beekhttp://Mensroom.be
Elk topteam heeft minstens één Hollander. Dus ook Men's Room kon niet achterwege blijven. Dennis is door zijn brede interesses een onmisbare schakel in het clubje van behaarde Belgen en welruikende dames.

Leave a Reply