Het muzikale duo The Chainsmokers zijn het gezicht van de nieuwe collectie van de mannenlijn van Tommy Hilfiger. Alex Pall en Drew Taggart zullen het merk een jeugdige twist geven.
Sinds 2012 hebben The Chainsmokers meer dan tien miljoen singles verkocht. Ze zijn daarnaast de derde vaak online bekeken artiesten ter wereld. In 2017 sleepten ze de Grammy voor Best Dance Recording in de wacht. ‘De twee jongens zijn het centrum van de moderne popcultuur en iedereen kan zich vinden in hun muziek’, vertelt Daniel Grieder, de CEO van Tommy Hilfiger Global. ‘Onze samenwerking met The Chainsmokers is een reflectie van onze strategie. We willen de nieuwe generatie klanten laten kennismaken met onze mannelijk imago. Boeiende collecties en een doorgedreven winkelervaring gaan voorop.’ Hilfiger was een van de eerste modeontwerpers die samenwerkte met bekende artiesten. Britney Spears, Lenny Kravitz en Aaliyah werden eerder al aan het merk gelinkt.
Ook The Chainsmokers zelf kunnen zich helemaal vinden in de samenwerking. ‘Net zoals Tommy Hilfiger, vinden we het fijn tegen de stroom in te zwemmen. Tommy plaveide de weg tussen mode en muziek en we kijken er naar uit om samen te werken met een merk dat overeenstemt met onze artistieke aanpak.
Nieuwe collectie
De nieuwe herfstcollectie van Tommy is een ode aan de jaren negentig, met een vette knipoog naar de periode die bekend stond om zijn rebelse attitude.