klanten kunnen hun mode-items voortaan tweede leven geven

Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw aanbod op de Belgische markt: de categorie Pre-owned. Of met andere woorden: kleding dat al eens gedragen werd. Pieter Kesselaers

Dankzij het nieuwe pre-owned aanbod kunnen klanten hun artikelen moeiteloos en met gratis verzending inruilen bij Zalando. Om het klanten nog gemakkelijker te maken om de inhoud van hun kleerkast bij te houden, werden de mogelijkheden in Zalando’s ‘verlanglijst’ geüpdatet. Klanten kunnen nu automatisch artikelen zien die ze bij Zalando gekocht hebben en kunnen ook items uploaden die ze ergens anders gekocht hebben, om deze met slechts enkele klikken te verkopen. Na het verkopen van items, kunnen klanten kiezen voor een Zalando-cadeaubon voor het respectievelijke bedrag of om met het bedrag een van de twee goede doelen te steunen: het Rode Kruis of WeForest.

Alle pre-owned items die bij Zalando worden aangeboden zijn gecontroleerd op kwaliteit om een dagvers curated assortiment te bieden aan miljoenen klanten. Bovendien geldt hetzelfde ongeëvenaarde gemak van Zalando met gratis verzending, dezelfde betaalopties en gratis terugsturen. In lijn met Zalando’s engagementen op vlak van duurzaamheid, test het bedrijf plasticvrije verpakkingen voor alle bestellingen uit de pre-owned-categorie en wordt enkel gerecycled papier gebruikt.

“De interesse in pre-owned mode is groot en groeit, vooral bij millennials. We weten dat onze Belgische klanten graag plaatsmaken in hun kast door hun items een tweede leven te geven en in te ruilen voor iets nieuws”, zegt Jacintha De Graaf, Head of Zalando Benelux.”En toch missen klanten een gemakkelijke en betrouwbare oplossing die alles combineert: moeiteloos inruilen van items die ze niet meer willen dragen en een aangename ervaring bij het online shoppen van pre-owned mode. Zalando is het eerste modeplatform dat deze klantenbehoeftes op grote schaal beantwoordt.” M

Recent articles

‘In de stilte ligt het antwoord’ van Ryan Holiday (boekrecensie)

In onzekere tijden hebben we allemaal nood aan een houvast, aan voorbeelden en aan praktische tips hoe je moet omgaan met al dat negatieve...

Crash Bandicoot 4: It’s About Time (PS4) review – Het werd tijd!

Woebegedjab? Hoegoeda? Hoe heet dat dekselse masker dat Crash Bandicoot vroeger voor zijn gezicht droeg voor extra bescherming? In plaats van het op te...

Monster Truck Championship (PS4) review – Race-culthit in wording

Met extravagant spectaculaire shows heeft het Monster Trucks genre vooral in de USA, het land waar over-the-top entertainment een religie is, een grote fan-base....

België heeft eigen videogamemuseum

Het is geen algemene kennis, maar België heeft een gamer die eigenlijk al een tijdje in een museum hoort, namelijk ondergetekende. Nu komt daar...

Tennis World Tour 2 (PS4) review – Op de juiste koers

Na de release van het eerste deel in 2018, is op 22 september Tennis World Tour 2 verschenen. Het eerste deel werd niet goed...

Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa's grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply