Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

klanten kunnen hun mode-items voortaan tweede leven geven

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw aanbod op de Belgische markt: de categorie Pre-owned. Of met andere woorden: kleding dat al eens gedragen werd. Pieter Kesselaers

Dankzij het nieuwe pre-owned aanbod kunnen klanten hun artikelen moeiteloos en met gratis verzending inruilen bij Zalando. Om het klanten nog gemakkelijker te maken om de inhoud van hun kleerkast bij te houden, werden de mogelijkheden in Zalando’s ‘verlanglijst’ geüpdatet. Klanten kunnen nu automatisch artikelen zien die ze bij Zalando gekocht hebben en kunnen ook items uploaden die ze ergens anders gekocht hebben, om deze met slechts enkele klikken te verkopen. Na het verkopen van items, kunnen klanten kiezen voor een Zalando-cadeaubon voor het respectievelijke bedrag of om met het bedrag een van de twee goede doelen te steunen: het Rode Kruis of WeForest.

Alle pre-owned items die bij Zalando worden aangeboden zijn gecontroleerd op kwaliteit om een dagvers curated assortiment te bieden aan miljoenen klanten. Bovendien geldt hetzelfde ongeëvenaarde gemak van Zalando met gratis verzending, dezelfde betaalopties en gratis terugsturen. In lijn met Zalando’s engagementen op vlak van duurzaamheid, test het bedrijf plasticvrije verpakkingen voor alle bestellingen uit de pre-owned-categorie en wordt enkel gerecycled papier gebruikt.

“De interesse in pre-owned mode is groot en groeit, vooral bij millennials. We weten dat onze Belgische klanten graag plaatsmaken in hun kast door hun items een tweede leven te geven en in te ruilen voor iets nieuws”, zegt Jacintha De Graaf, Head of Zalando Benelux.”En toch missen klanten een gemakkelijke en betrouwbare oplossing die alles combineert: moeiteloos inruilen van items die ze niet meer willen dragen en een aangename ervaring bij het online shoppen van pre-owned mode. Zalando is het eerste modeplatform dat deze klantenbehoeftes op grote schaal beantwoordt.” M

Recent articles

MAMoiselle: 21 wensen voor een fantastisch 2021

2020 is voorbij. Tijd voor een nieuw begin en een frisse start. En ik weet het wel, het zou naïef zijn om te denken...

Mealhero en De Vegetarische Slager bundelen de krachten

Weet je nog toen we vorig jaar lyrisch waren over Mealhero? Het bedrijf laat je in enkele minuten een heerlijk gezonde maaltijd op tafel...

Mortal Kombat 11 Ultimate (PS4) review – Nog meer vechtplezier

Door de arcadehallen op de kermis hebben we ontdekt hoe leuk het is om iemand virtueel op het gezicht te slaan. Mortal Kombat 11...

Slide Stars (PS4) review – Temple Run met influencers en bananen

De term influencers zal je ongetwijfeld afgelopen jaren je om de oren geslagen zijn. Bij ieder nieuw social media platform ontstaan er nieuwe soorten...

Dragon Quest XI S – Echoes of an Elusive Age review – Meer dan een echo

Liefhebbers hoeven we niet meer over de streep te trekken, die hebben mogelijks de eerder verschenen Switch-versie al gespeeld. Voor nieuwkomers is Dragon Quest...

De kunst van het niks doen

We zijn dan toch eindelijk van 2020 vanaf geraakt. Het is voorbij, het zit erop, 't is gedaan. Dag en bedankt. Bedankt voor de...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply