‘Viva Sara is koffie en thee met een verhaal’

Je kan een bakje troost drinken en je kan een bakje troost drinken in stijl. Bij Viva Sara in Vichte gaan ze resoluut voor het tweede. Sinds 1987 zetten Fernand en Catherine, samen met hun zonen Bart en Peter Deprez zich dagdagelijks in om gasten te verblijden met de kenmerken, geuren en aroma’s van hun koffie en thee. Want zeg nu zelf, er gaat toch niets boven een lekkere kop koffie? Pieter Kesselaers

Al vier jaar lang krijgt Viva Sara een vermelding in de prestigieuze Gault&Milau. De uitmuntende keuken en culinaire benadering van koffie en thee als basis voor foodpairing vallen bij de makers van de culinaire gids telkens weer in de smaak. ‘We willen er hier een écht koffie- en belevingscentrum van maken’, begint Peter Deprez. ‘Daarom hebben we niet alleen een bar, maar ook een baristatheater, take away-concept, een shop en is er een mogelijkheid om een 80-tal verschillende koffie-bereiden te proeven en kennis te maken met meer dan zestig theesoorten.’

Workshops

Bijna wekelijks vinden er bij Viva Sara diverse lezingen en workshops plaats. Op die manier willen ze koffie en thee op een totaal andere manier laten leren kennen. ‘Koffie en thee zijn een van de meest verhandelde producten ter wereld en toch kennen we er zo weinig van. Ook over het zetten van kopjes volgens de juiste spelregels, kan iedereen terecht in de Viva Sara Academy.’

Een echte favoriet heeft Peter niet. Maar hij benadrukt wel de grote variatie. ‘Koffie is een beetje zoals fruit. Ieder moment in het jaar heb je verschillende soorten, afhankelijk van het seizoen. Dus elke oogst brengt steeds nieuwe juweeltjes en smaakbommetjes. Dit steeds ervaren en opzoeken is voor ons dé uitdaging, want onze klanten willen steeds een nieuwe ontdekking. Wij zorgen daarvoor: Viva Sara is koffie en thee met een verhaal.’ M

Meer info op hun website www.vivasara.be of via facebook: https://www.facebook.com/VivaSaraKaffee/

Recent articles

‘In de stilte ligt het antwoord’ van Ryan Holiday (boekrecensie)

In onzekere tijden hebben we allemaal nood aan een houvast, aan voorbeelden en aan praktische tips hoe je moet omgaan met al dat negatieve...

Crash Bandicoot 4: It’s About Time (PS4) review – Het werd tijd!

Woebegedjab? Hoegoeda? Hoe heet dat dekselse masker dat Crash Bandicoot vroeger voor zijn gezicht droeg voor extra bescherming? In plaats van het op te...

Monster Truck Championship (PS4) review – Race-culthit in wording

Met extravagant spectaculaire shows heeft het Monster Trucks genre vooral in de USA, het land waar over-the-top entertainment een religie is, een grote fan-base....

België heeft eigen videogamemuseum

Het is geen algemene kennis, maar België heeft een gamer die eigenlijk al een tijdje in een museum hoort, namelijk ondergetekende. Nu komt daar...

Tennis World Tour 2 (PS4) review – Op de juiste koers

Na de release van het eerste deel in 2018, is op 22 september Tennis World Tour 2 verschenen. Het eerste deel werd niet goed...

Zalando verkoopt nu ook tweedehandse mode

In onzekere tijden kiezen mensen steeds vaker voor tweedehands kledij. Zalando, Europa's grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerde deze week een nieuw...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply