Apple gaat met HomePod concurrentie aan met Sonos

Apple heeft gisteren officieel de HomePod-luidspreker voorgesteld. Het bedrijf wil muziek terug naar de huiskamer brengen. De speaker heeft paar vette features. Waaronder een functie die, afhankelijk van de ruimte waar de gebruiker zich bevindt, het volume automatisch aanpast. Ook niet onbelangrijk is de naadloze samenwerking tussen de HomePod en Apple Music.

Jaren geleden gooide Apple een serieus bommetje door van de iPod de meest gebruikte draagbare muziekspeler ooit te maken. Met de HomePod probeert het opnieuw de muzikale markt te veroveren. Een belangrijke feature is de ‘spatial awareness’, die toelaat het volume en geluidinstellingen automatisch te laten aanpassen. De installatie hiervoor is simpel. Houd je iPhone tegen de speaker om de configuratie te starten. Dat is net zoals de draadloze AirPods. Alle iPhones boven de 5S zullen compatibel zijn. Twee HomePods weken overigens uitsteken samen voor nog beter geluid. Uiteraard, Apple, uiteraard.

HomePod werkt samen met AppleMusic

Natuurlijk is de HomePod samen te gebruiken met AppleMusic. De muziekbibliotheken en afspeellijsten kan je dus rechtstreeks opvragen op de nieuwe speaker. Wil je de zetel niet uit, dan kan je Siri vragen een bepaald nummer af te spelen. Helemaal leuk is om Siri vragen te stellen over het op dat moment spelende nummer. ‘Wie speelt de drums op dit nummer’, ‘Wat was de nummer één hit op 6 juni 2015?’, je kan het zo gek niet bedenken. Apple geeft aan dat de microfoons goed genoeg zijn om stemmen van ver op te vangen, zelfs met het volume volledig open. We kunnen nu al niet wachten om schunnige nummers aan te vragen op de HomePod van onze buurman.

De prijs van de HomePod bedraagt 349 euro en zal in december arriveren in de VS, Verenigd Koninkrijk en Australië. Wanneer het de beurt is aan België en Nederland is nog niet geweten. We houden je uiteraard op de hoogte.

Recent articles

MAMoiselle: 21 wensen voor een fantastisch 2021

2020 is voorbij. Tijd voor een nieuw begin en een frisse start. En ik weet het wel, het zou naïef zijn om te denken...

Mealhero en De Vegetarische Slager bundelen de krachten

Weet je nog toen we vorig jaar lyrisch waren over Mealhero? Het bedrijf laat je in enkele minuten een heerlijk gezonde maaltijd op tafel...

Mortal Kombat 11 Ultimate (PS4) review – Nog meer vechtplezier

Door de arcadehallen op de kermis hebben we ontdekt hoe leuk het is om iemand virtueel op het gezicht te slaan. Mortal Kombat 11...

Slide Stars (PS4) review – Temple Run met influencers en bananen

De term influencers zal je ongetwijfeld afgelopen jaren je om de oren geslagen zijn. Bij ieder nieuw social media platform ontstaan er nieuwe soorten...

Dragon Quest XI S – Echoes of an Elusive Age review – Meer dan een echo

Liefhebbers hoeven we niet meer over de streep te trekken, die hebben mogelijks de eerder verschenen Switch-versie al gespeeld. Voor nieuwkomers is Dragon Quest...

De kunst van het niks doen

We zijn dan toch eindelijk van 2020 vanaf geraakt. Het is voorbij, het zit erop, 't is gedaan. Dag en bedankt. Bedankt voor de...
Pieter Kesselaers
Pieter Kesselaers
Pieter richtte in 2016 Men's Room op, hetzelfde jaar waarin hij werk maakte van zijn zoontje Nibe. Houdt zich verder bezig met gamen, lezen en als er nog tijd overschiet: een loopje in het park.

Leave a Reply