De tekenfilmreeks Adventure Tim (Tijd voor Avontuur) is op korte tijd een echte cultreeks geworden bij jong en oud. De vele verwijzingen naar de moderne popcultuur en de kleurrijke animaties vallen bij iedereen in de smaak. Na acht jaar maakt Cartoon Network zich op voor de grote finale, die wordt ingezet met een heuse marathon op de tekenfilmzender.
Door de jaren heen is de animatiereeks uitgegroeid tot een wereldwijd geliefde franchise (meer dan 17 miljoen likes op Facebook), met vertakkingen in de videogame-, mode- en speelgoedwereld. De serie won 7 Emmy’s en sleepte daarbovenop nog eens 20 prestigieuze industrieawards in de wacht. Ook op commercieel vlak boekte de reeks tal van successen. Zo zijn er onder andere langdurige deals met H&M, LEGO en Dr. Martens. In totaal werden er wereldwijd meer dan 400 licensing partnerships afgesloten. Recent voorbeeld is de samenwerking met Minecraft, waarbij de figuren uit de reeks speelbaar waren in het populaire videospel.
De epische finale van Adventure Time, de special ‘Come Along With Me’, is op 20 oktober om 14u05 te zien op Cartoon Network.