Afgelopen nacht om twaalf uur is Call of Duty: WWII officieel uitgekomen voor PlayStation 4, Xbox One en PC. Om dat te vieren was er gisteravond een launch event in het National Militair Museum in Soest. Wij van Men’s Room waren erbij.
Nationaal Militair Museum
Het Nationaal Militair Museum in Soest (Nederland) bleek het perfecte strijdtoneel voor een lancering van een Tweede Wereldoorloggame. Toen we verwelkomd werden, werden we eigenlijk linea recta naar het evenement zelf gedirigeerd, maar na een tijdje zagen we diverse mensen toch tussen de tanks, straaljagers, helikopters en andere legervoertuigen rondwandelen, dus zijn wij ook maar even gaan kijken. Het daadwerkelijke programma ging toch nog niet beginnen, dus we hadden even de tijd.
Wat we hebben gezien was erg indrukwekkend. Helaas werden we na een minuut of tien weggestuurd door één van de PR-medewerksters. Ze had het even gedoogd, maar vanuit het personeel van het museum had ze de opdracht gekregen iedereen toch op het event zelf te houden. Jammer, maar ook logisch. Het museum zelf moeten we op een ander tijdstip nogmaals bezoeken. Het lijkt zeker de moeite waard.
Bekende Nederlanders
Het evenement zelf stond in het teken van een squadcompetitie. Hierin namen acht teams van vier bekende Nederlanders het tegen elkaar op in een multiplayer game. Naast een groot aantal bekende vloggers, dj’s en rappers, was er ook een deel van de selectie van Feyenoord aanwezig om de game te proberen.
De competitie werd live uitgezonden en gestreamd via Facebook. Tussendoor werden er interviews gehouden met ontwikkelaars van de game, mensen van het museum en natuurlijk de deelnemers van de competitie. Door de rumoer en de slechte akoestiek konden we helaas niet alles even goed meekrijgen, maar de opzet was zeer geslaagd.
De game
Gelukkig waren het niet enkel de bekende Nederlanders die mochten spelen. Zelf hebben we ook de controller ter hand genomen om het tegen elkaar op te nemen. Hoewel we beiden de laatste jaren Call of Duty bewust hebben overgeslagen, smaakten de eerste potjes toch naar meer.
Het programma duurde ongeveer tot middernacht en op dat moment werd de lancering met veel bombarie gevierd. De bekende Nederlanders ontvingen als eerste een exemplaar van de game en bij de uitgang werd de rest ook verblijd met een downloadcode. Daar gaan wij nu direct mee aan de slag. De volledige review kunnen jullie komende week lezen. Wij kijken in ieder geval terug op een zeer geslaagde avond!