Waan je tussen de konijnen, paddenstoelen en vossen in een puzzelspel bedoeld voor onderweg. Kan jij het konijntje veilig naar zijn holletje brengen? Pieter Kesselaers
SmartGames kennen we van leerzame, leuke bordspellen. Je vindt ze vaak terug op scholen in de speelgoedkasten van kinderen die graag al lerend werken aan cognitieve vaardigheden als concentratie, flexibel denken, geheugen, planning en probleemoplossend denken. Het gamma van de spellenbouwer is enorm uitgebreid en geschikt voor alle leeftijden.
Zoals veel games van SmartGames, werk je aan de hand van een instructieboekje met startopstellingen en einddoel. JumpIn’ telt zestig opdrachten van verschillende niveau’s, die zowel geschikt zijjn voor peuters als voor voor de geoefende puzzelaars. Nadat je voor de startopstelling gezorgd hebt, is het de bedoeling om het konijn in zijn holletje te krijgen. De pionnen werken magnetisch, waardoor kinderen er perfect onderweg mee aan de slag kunnen. Slaat de verveling toe bij jezelf of een andere passagier, ga er dan gerust zelf mee aan de slag!
JumpIN’ werkt met verschillende pionnen. Paddenstoelen worden op het bord geplaatst en kunnen, zoals in het echt, niet bewegen. Ze blijven een ganse ronde op hun beginpositie. Vossen kunnen elk naar voor en naar achteren zonder over obstakels te springen, konijnen kunnen dan weer verticaal en horizontaal bewegen, maar enkel naar het eerstvolgendde vrije veld, kunnen niet springen over meerdere objecten of lege gaten en mogen over vossen springen. De oplossing is bereikt wanneer alle konijnen zich in de bruine gaten begeven. Lukt het niet? Blader dan gerust naar de laatste pagina’s in het instructieboekje, daarin vind je de oplossing van iedere puzzel.
JumpIN’ is een uitdaging en visueel puzzelspel voor thuis of onderweg. En zoals altijd kunnen zowel kinderen als hun ouders er mee aan de slag.
★★★★★